Regler för kö och förtur

Du som vårdnadshavare är välkommen att ställa ditt barn i kö hos oss.
Vid sidan hittar ni  ansökningsblanketten.

Vi erbjuder plats för ditt barn i mån av tillgång. Ibland tar det lång tid att få plats, men stå gärna kvar i kön eftersom det kan ändra sig snabbt när någon familj flyttar.
Vi strävar efter att hålla barnens åldrar jämnt fördelade och ser vår integrerade barngrupp med barn i flera olika åldrar som en tillgång i det livslånga lärandet.

• Vi har förtur för syskon och förtur på grund av gruppens sammansättning gällande ålder och kön. (Det är alltid trevligt när gamla familjer hittar tillbaka till oss men vi har inte någon speciell förtur för dem.)
  • Förtur även för barn från Nyköpings kommun.
  • Vi har en passiv kö och en aktiv kö.

I den passiva kön kan man anmäla sitt barn så snart det är fött och man vet ungefär när man vill att barnet ska börja.
Först till kvarn gäller, dvs anmälningsdatum (inskickad skriftlig anmälan).
(När vi fått in en anmälan återkopplar vi alltid så att man som vårdnadshavare vet att man är placerad i kö.)

OBS! Vi tar kontakt ca 4 månader innan önskat placeringsdatum. Om vi inte kan erbjuda plats är det bra att stå i kö hos Nyköpings kommuns förskolor eller andra fristående förskolor parallellt.

Välkomna!

En dag på förskolan: